STEM-ը (Science, Technology, Engineering, Mathematics՝ Գիտություն, Տեխնոլոգիա, Ճարտարագիտություն և Մաթեմատիկա) դարձել է կրթության մեջ հաճախ օգտագործվող բառ: Բայց վաղ STEM կրթության վրա շեշտադրումը պարզապես միտում չէ. այն հիմնված է հետազոտությունների վրա, թե ինչպես են երեխաները սովորում և ինչ հմտություններ են նրանց անհրաժեշտ:
Ինչու՞ սկսել վաղ
Վաղ մանկությունը ուղեղի արագ զարգացման շրջան է: Այս տարիների ընթացքում ձևավորված կապերը ստեղծում են ապագա ուսուցման հիմքերը: Փոքր երեխաները բնականից հետաքրքրասեր գիտնականներ են՝ նրանք փորձարկում են, դիտարկում և անվերջ հարցեր են տալիս: Վաղ STEM կրթությունը ուղղորդում է այս բնական հետաքրքրասիրությունը արդյունավետ կերպով:
Կոտրելով կարծրատիպերը
Դժբախտաբար, կարծրատիպերը, թե ով է պատկանում STEM ոլորտներին, ձևավորվում են վաղ: Բոլոր երեխաներին STEM-ին ծանոթացնելը նախքան այս կարծրատիպերի արմատավորվելը օգնում է ապահովել բազմազան հեռանկարներ ապագա գիտնականների և ինժեներների մեջ: STEM կրթությունը զարգացնում է հիմնարար հմտություններ՝ տրամաբանական մտածողություն, խնդիրների լուծում, համառություն:
Ինչպիսի՞ն է վաղ STEM-ը
Վաղ STEM կրթությունը չի նշանակում փոքրիկներին նստեցնել համակարգիչների առջև կամ սովորեցնել բարձրագույն մաթեմատիկա մանկապարտեզում: Զարգացման առումով համապատասխան STEM-ը՝
- Խաղի վրա հիմնված է. Բլոկներով կառուցելը ճարտարագիտություն է, ջրով խաղալը ներառում է ֆիզիկա:
- Հարցումներով ուղղորդվող է. Խրախուսում է հարցեր տալը, ոչ թե փաստեր մատուցելը:
- Գործնական է. Ներառում է ձեռքով աշխատանք:
Տարիքին համապատասխան գործողություններ
- 3-4 տարեկան. Կառուցողական խաղեր, բնության պարզ դիտարկումներ, հաշվել և տեսակավորել, պատճառ-հետևանքային ուսումնասիրություններ:
- 5-6 տարեկան. Կոդավորման հիմնական հասկացություններ, պարզ փորձեր, օրինաչափությունների ճանաչում:
- 7-8 տարեկան. Վիզուալ ծրագրավորում (Scratch), ավելի կառուցվածքային գիտական հարցումներ, մաթեմատիկական խնդիրների լուծում:
Առասպելներ ընդդեմ իրականության
- Առասպել. «Շատ վաղ է»:
- Իրականություն. Տարիքին համապատասխան STEM-ը զարգացնում է մտածողության հմտություններ:
- Առասպել. «Իմ երեխան STEM տիպի չէ»:
- Իրականություն. Բոլոր երեխաները օգուտ են քաղում:
- Առասպել. «Ես ինքս լավ չեմ STEM-ից»:
- Իրականություն. Ձեզ անհրաժեշտ է միայն միասին ուսումնասիրելու ցանկություն:
Մեր ծրագրերը փոքր երեխաների համար նախագծված են՝ հաշվի առնելով վաղ մանկության զարգացումը. խաղային մոտեցումներ, փոքր խմբեր և կենտրոնացում գործընթացի վրա: Մենք հավատում ենք, որ յուրաքանչյուր երեխա արժանի է բացահայտելու STEM-ը:
Կիսվել այս հոդվածով



